![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizx4BeyuZq8-rGg_zCuqLTEQlTwwMzcaTXSJJlex7SmepFx8SjBLq5-Fa0ig_r-qWkFvcTJWodGXfzBgNCcijXbxJIdsntJW5rbWT3QmqU50knUhpGJ7OJvE2CdXEYQSkG_hw8fL-kUtY/s320/MOV00334_mini.jpg)
Στα πλαίσια του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και συγκεκριμένα στην ώρα της φιλαναγνωσίας-γραπτής έκφρασης, οι μαθητές του Δ2 τμήματος πραγματοποίησαν αρκετά projects (προγράμματα-δραστηριότητες):
1. Παραμύθι
• Βίωσαν και θαύμασαν την τέχνη και τη δημιουργία ενός παραμυθιού μέσα από παιχνίδια φαντασίας με ειδικές κάρτες....
• Συμπέραναν μέσα από το παιχνίδι ότι η φαντασία σε ένα παραμύθι δεν έχει όρια...
• Επιλέγοντας τυχαίες κάρτες έφτιαχνας απίθανες ιστορίες με πολλή φαντασία και χιούμορ...
• Γνώρισαν τα βασικά στοιχεία που δομούν ένα παραμύθι...... Διαπίστωσαν με έκπληξη πώς ένα παραμύθι αλλάζει όταν αλλάξουμε το ρόλο έστω ενός από τα βασικά στοιχεία....
• Έγραψαν παραμύθια αλλαγής ρόλων, για παράδειγμα: τι θα γινόταν αν ήρωας (καλός) ήταν ο λύκος και αντιήρωας (κακός) ο κυνηγός ή η Κοκκινοσκουφίτσα; ....κι ένα νέο παραμύθι ξετυλίγεται.....
• Έγραψαν παραμύθια με ένα στοιχείο επιπλέον, που το επέλεξαν τυχαία από τις ειδικές κάρτες, για παράδειγμα: έπρεπε σε ένα από τα γνωστά παραμύθια (επιλογής τους) να προσθέσουν, δικαιολογώντας τη θέση του στο παραμύθι, ένα αντικείμενο ή ζώο ή ένα πρόσωπο, που επέλεγαν τυχαία από τις κάρτες...
• Έκαναν παραμυθοσαλάτα, δηλαδή, "μπέρδεψαν" δύο ή και τρία παραμύθια, φτιάχνοντας ένα καινούριο...ή μετέφεραν ήρωες από άλλα παραμύθια, για παράδειγμα, στην Κοκκινοσκουφίτσα....
Με αυτές τις δραστηριότητες, ασκήθηκε αρκετά η φαντασία των παιδιών καθώς και η γραπτή έκφραση. Διαβάζοντας παραμύθια μες στην τάξη εντόπιζαν τους ρόλους (ήρωας, αντιήρωας, βοηθός κά) καθώς και τα βασικά στοιχεία (μαγικό μέσο) και στάδια (απαγόρευση-παράβαση, δολιοφθορά, πάλη-νίκη κά) που συνθέτουν ένα παραμύθι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου